XXI საუკუნე ეს არის მაღალი კომპიუტერული ტექნოლოგიების
ეპოქა. თანამედროვე ბავშვი ცხოვრობს
ელექტრონულ სამყაროში. იცვლება მასწავლებლის როლი და დანიშნულება საინფორმაციო ტექნოლოგიების სწავლებაში. შესაბამისად, მასწავლებელი უნდა ფლობდეს თანამედროვე ტექნიკას და ახალ სასწავლო ტექნოლოგიებს უკავშირებდეს
საგაკვეთილო პროცესს.
თანამედროვე განათლების სისტემა წარმოუდგენელია მულტიმედიური ტექნოლოგიის გარეშე, რომელიც მოიცავს კომპიუტერული ტექნიკას, რომელიც იყენებს: გრაფიკას, ტექსტს, ვიდეოს, ფოტოს, ანიმაციას, ხმის ეფექტებს. მნიშვნელოვანი და აქტუალურია კითხვის მეთოდები, ტექნიკა, მულტიმედიის გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში. იმისათვის, რომ გაკვეთილი გახდეს საინტერესო, გააუმჯობესოს განათლების ხარისხი საინოვაციო საქმიანობის ხარჯზე. მულტიმედიური პრეზენტაცია არ არის მხოლოდ ცოდნის წარდგენა, არამედ მათი კონტროლის უზრუნველყოფა, განმეორება, განზოგადება, სისტემატიზაცია.
პრეზენტაციის გამოყენება სასწავლო პროცესში საშუალებას იძლევა:
- მისცეს მოსწავლეებს უფრო სრული, ზუსტი ინფორმაცია მოვლენების შესწავლის პროცესში;
- აამაღლოს მოსწავლეთა მოტივაცია;
- დააკმაყოფილოს მოსწავლეთა სურვილები და ინტერესები;
- დაზოგოს დრო.
- მისცეს მოსწავლეებს უფრო სრული, ზუსტი ინფორმაცია მოვლენების შესწავლის პროცესში;
- აამაღლოს მოსწავლეთა მოტივაცია;
- დააკმაყოფილოს მოსწავლეთა სურვილები და ინტერესები;
- დაზოგოს დრო.
პრეზენტაციის დახმარებით გადაიჭრება მრავალი დიდაქტიკური და საგანმანათლებლო
ამოცანები. როგორიცაა:
- ახალი მასალის შესწავლა, ინფორმაციის წარდგენა;
- შესწავლილი მასალის გამეორება;
- პრაქტიკული უნარ-ჩვევების გაღრმავება;
- ცოდნის განზოგადება, ცოდნის სისტემატიზაცია.
- ახალი მასალის შესწავლა, ინფორმაციის წარდგენა;
- შესწავლილი მასალის გამეორება;
- პრაქტიკული უნარ-ჩვევების გაღრმავება;
- ცოდნის განზოგადება, ცოდნის სისტემატიზაცია.
მასწავლებელი უნდა ცდილობდეს რომ პრეზენტაცია არ გახდეს დაფის შემცვლელი,
არამედ ეცადოს რომ
პრეზენტაციისას მოახდინოს დემონსტრირება იმის რაც სხვაგვარად არ გადმოიცემა
ან ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას. მაგალითად,
ვიდეო, აუდიო ჩანაწერები, ექსპერიმენტი,
და ა.შ. ახალი მასალის ახსნისას კლასში მასწავლებელს შეუძლია გამოიყენოს ლიტერატურა (ილუსტრაცია, ფოტოგრაფია, პორტრეტები, ფილმები სასწავლო პროცესებზე და სადემონსტრაციო ექსპერიმენტი), დინამიური მათემატიკა და სქემები,
ინტერაქტიული მოდელები, საოფისე პროგრამები.
პრეზენტაციის გამოყენების მიზანი და შედეგი არის განავითაროს
მოსწავლეთა ცოდნა.
სასწავლო მულტიმედიური პრეზენტაციების მიზანია დაეხმაროს მასწავლებლებს და მისცენ მოსახერხებელი და ვიზუალურად მასალა. გრაფიკული გამოსახულებები არის ძალიან ეფექტური ინსტრუმენტი პრეზენტაციის გასაკეთებლად რომლითაც შეიძლება მივიპყროთ მოსწავლეთა ყურადღება და გავაღვიძოთ სწავლისადმი ინტერესი.
სასწავლო მულტიმედიური პრეზენტაციების მიზანია დაეხმაროს მასწავლებლებს და მისცენ მოსახერხებელი და ვიზუალურად მასალა. გრაფიკული გამოსახულებები არის ძალიან ეფექტური ინსტრუმენტი პრეზენტაციის გასაკეთებლად რომლითაც შეიძლება მივიპყროთ მოსწავლეთა ყურადღება და გავაღვიძოთ სწავლისადმი ინტერესი.
როდესაც ვქმნით საგანმანათლებლო მულტიმედიურ პრეზენტაციებს უნდა გავითვალისწინოთ, ერთის მხრივ, ზოგადი დიდაქტიკური პრინციპები და მეთოდები, ხოლო მეორე მხრივ, მაქსიმალურად გამოვიყენოთ თანამედროვე საინფორმაციო ტექნოლოგიების შესაძლებლობები. აუცილებელია მკაცრად დავიცვათ დიდაქტიკური და საგანმანათლებლო მიზნები და ამოცანები, პრეზენტაცია ეს არის
მხოლოდ საშუალება ამოცანის ამოხსნის დასახმარებლად. ჩატარებული გაკვეთილის
ხარისხი დიდად არის დამოკიდებული გამოყენებულ მასალაზე, ამიტომ საჭიროა ახალი მეთოდებისა და ფორმების ძიება.
პრეზენტაციის გამოყენებისას უნდა გავითვალისწინოთ შემდეგი მოთხოვნები:
- როლი და ადგილი პრეზენტაცისა გაკვეთილში.
-მოტივაცია - აუცილებელი კომპონენტია, რომელიც უნდა შენარჩუნდეს მთელი გაკვეთილის განმავლობაში. მნიშვნელოვანია კარგად განსაზღვრული მიზანი, რომელიც დგას მოსწავლეთა წინაშე. მოტივაცია სწრაფად მცირდება, თუ ამოცანების დონე არ ემთხვევა მოსწავლეთა მომზადების დონეს..
- პრეზენტაციის გამოყენებისას საგანმანათლებლო მიზნებისა და ამოცანების დასმა.
- საგანმანათლებლო მასალის გადაცემა. საგანმანათლებლო მასალის ეფექტურობა.
- მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა.
- როლი და ადგილი პრეზენტაცისა გაკვეთილში.
-მოტივაცია - აუცილებელი კომპონენტია, რომელიც უნდა შენარჩუნდეს მთელი გაკვეთილის განმავლობაში. მნიშვნელოვანია კარგად განსაზღვრული მიზანი, რომელიც დგას მოსწავლეთა წინაშე. მოტივაცია სწრაფად მცირდება, თუ ამოცანების დონე არ ემთხვევა მოსწავლეთა მომზადების დონეს..
- პრეზენტაციის გამოყენებისას საგანმანათლებლო მიზნებისა და ამოცანების დასმა.
- საგანმანათლებლო მასალის გადაცემა. საგანმანათლებლო მასალის ეფექტურობა.
- მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა.
ახალი ტექნოლოგიების დანერგვა მოითხოვს იდეებისა და
შინაარსის მუდმივ განახლებას.
ამ შემთხვევაში, არსებობს სირთულეები
ტექნოლოგიების სასწავლო პროცესში დანერგვის,
მასწავლებლებმა უნდა ვიმუშაოთ ტექნოლოგიების
ინტეგრაციაზე სასწავლო პროცესში.
პრეზენტაციის გამოყენებისას უნდა გავითვალისწინოთ შემდეგი კომპონენტები:
1) პრეზენტაციის გამოყენება გაკვეთილზე შეიძლება ნებისმიერ საგანში პროექტორის გამოყენებით;
2) უნდა იქნას გამოყენებული ინდივიდუალური მიდგომა, მათ შორის ფართო გამოყენების განვითარებადი მასალა;
3) გაკვეთილის მიზნის მკაფიო ჩამოყალიბება;
4) პრეზენტაცია გამოიყენება, როგორც ახალი საგანმანათლებლო მასალის ასახსნელად, მაგრამ არ ცვლის მასწავლებელი-მოსწავლის ურთიერთობას კლასში;
5) საილუსტრაციო მასალა ყოვლისმომცველი, დეტალური ინფორმაციის ფართო არჩევანი საინტერესოს ხდის გაკვეთილს;
1) პრეზენტაციის გამოყენება გაკვეთილზე შეიძლება ნებისმიერ საგანში პროექტორის გამოყენებით;
2) უნდა იქნას გამოყენებული ინდივიდუალური მიდგომა, მათ შორის ფართო გამოყენების განვითარებადი მასალა;
3) გაკვეთილის მიზნის მკაფიო ჩამოყალიბება;
4) პრეზენტაცია გამოიყენება, როგორც ახალი საგანმანათლებლო მასალის ასახსნელად, მაგრამ არ ცვლის მასწავლებელი-მოსწავლის ურთიერთობას კლასში;
5) საილუსტრაციო მასალა ყოვლისმომცველი, დეტალური ინფორმაციის ფართო არჩევანი საინტერესოს ხდის გაკვეთილს;
ტრადიციულ
სწავლებასთან შედარებით ტექნოლოგიების გამოყენებას გაკვეთილზე აქვს შემდეგი უპირატესობები:
- საშუალებას გვაძლევს გამოვიყენოთ ფერადი გრაფიკა, ანიმაცია, ხმა, და ა. შ.
- ექვემდებარება მუდმივ განახლებას;
- გვაძლევს საშუალებას გავაკეთოთ ნაწილების ასლი;
როდესაც ვქმნით მულტიმედიურ პრეზენტაციას უნდა გავითვალისწინოთ არა მხოლოდ შესაბამისი პრინციპების კლასიკური დიდაქტიკის, არამედ კომპიუტერის მულტიმედიური პრეზენტაციების კონკრეტული პრინციპების გამოყენება.
ძალიან მნიშვნელოვანია ის ფაქტი, რომ წინასწარ გაკვეთილისათვის მზადებისას, მასწავლებელი უნდა ფლობდეს «Power Point» პროგრამა «Office»-ს. ქმნიდეს საჭირო რაოდენობის სლაიდებს, ამატებდეს ანიმაციის ელემენტებს. ბუნებრივია, ეს მნიშვნელოვნად ზრდის მოთხოვნებს, მოითხოვს პედაგოგთა გადამზადებას. მას უნდა ჰქონდეს აუცილებელი ცოდნის დონე და უნარი, რომ იმუშაოს კომპიუტერულ ტექნიკასთან. გაკვეთილზე პრეზენტაციის გამოყეებით მასწავლებელი ზოგჯერ უზრუნველყოფს ინფორმაციის ილუსტრირებას, რაც ხელს უწყობს მოსწავლეების უკეთ სწავლას. ინტერაქტიული სწავლების გაკვეთილის ეფექტურობა გულისხმობს თავისებური დიზაინის ტექსტური ინფორმაციის მოცემას როგორიცაა სქემები, დიაგრამები, ცხრილები, ფორმულები, რომლებსაც ფართოდ გამოიყენებს მასწავლებელი სწავლებაში.
ამდენად, სასწავლო პროცესში კომპიუტერის გამოყენება მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს განათლების ხარისხს. შემოთავაზებული მეთოდი ააქტიურებს პროცესს, ზრდის მოსწავლეთა შესწავლის ინტერესს და ეფექტურობას სასწავლო პროცესში, საშუალებას იძლევა უფრო სიღრმისეულად გავიგოთ საგანმანათლებლო მასალა.
- საშუალებას გვაძლევს გამოვიყენოთ ფერადი გრაფიკა, ანიმაცია, ხმა, და ა. შ.
- ექვემდებარება მუდმივ განახლებას;
- გვაძლევს საშუალებას გავაკეთოთ ნაწილების ასლი;
როდესაც ვქმნით მულტიმედიურ პრეზენტაციას უნდა გავითვალისწინოთ არა მხოლოდ შესაბამისი პრინციპების კლასიკური დიდაქტიკის, არამედ კომპიუტერის მულტიმედიური პრეზენტაციების კონკრეტული პრინციპების გამოყენება.
ძალიან მნიშვნელოვანია ის ფაქტი, რომ წინასწარ გაკვეთილისათვის მზადებისას, მასწავლებელი უნდა ფლობდეს «Power Point» პროგრამა «Office»-ს. ქმნიდეს საჭირო რაოდენობის სლაიდებს, ამატებდეს ანიმაციის ელემენტებს. ბუნებრივია, ეს მნიშვნელოვნად ზრდის მოთხოვნებს, მოითხოვს პედაგოგთა გადამზადებას. მას უნდა ჰქონდეს აუცილებელი ცოდნის დონე და უნარი, რომ იმუშაოს კომპიუტერულ ტექნიკასთან. გაკვეთილზე პრეზენტაციის გამოყეებით მასწავლებელი ზოგჯერ უზრუნველყოფს ინფორმაციის ილუსტრირებას, რაც ხელს უწყობს მოსწავლეების უკეთ სწავლას. ინტერაქტიული სწავლების გაკვეთილის ეფექტურობა გულისხმობს თავისებური დიზაინის ტექსტური ინფორმაციის მოცემას როგორიცაა სქემები, დიაგრამები, ცხრილები, ფორმულები, რომლებსაც ფართოდ გამოიყენებს მასწავლებელი სწავლებაში.
ამდენად, სასწავლო პროცესში კომპიუტერის გამოყენება მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს განათლების ხარისხს. შემოთავაზებული მეთოდი ააქტიურებს პროცესს, ზრდის მოსწავლეთა შესწავლის ინტერესს და ეფექტურობას სასწავლო პროცესში, საშუალებას იძლევა უფრო სიღრმისეულად გავიგოთ საგანმანათლებლო მასალა.
ჩემს მიერ წარმოდგენილ პრეზენტაციაში წარმოდგენილია მათემატიკური ამოცანების
ამოხსნის გზები სქემების სახით, ამავე დროს გათვალისწიებულია ამოცანის დასმის ანიმაციური
ეფექტები რაც ხელს უწყობს მოსწავლეთა მაქსიმალურ ჩართულობას სასწავლო პროცესში. სურათების
კოლექცია შეიძლება გადაკეთებულ იქნას ამოცანის პირობების გათვალისწინებით რაც დიდ სირთულეებთან
არ არის დაკავშირებული.
Комментариев нет:
Отправить комментарий